Birthday cake

Som jag skrev tidigare så har jag idag haft födelsedagskalas för mig. Mycket trevligt var det, om än lite stressigt. Lyckades få korsdrag i lägenheten 30 minuter innan alla kom och ramar med mera rasade ner. Naturligtvis skulle allt som ramlade ner både i sovrum och vardagsrum gå sönder. Så det var bara att avbryta allt annat som gjordes och skulle göras. Men det är min vanliga tur och men det är sånt som händer och nu är det över.

Jag gjorde en våningstårta eftersom att vi skulle bli minst 20 personer. Jag är ju svag för rosa och vitt och därför valde jag att hålla mig till de två färgerna. Har länge velat testa att göra rosor så det var ett måste att göra det denna gången. Jag gjorde min första ros för några dagar sedan och insåg att den inte alls blev snygg, men så bestämde jag mig för att testa en gång till och då blev jag istället riktigt nöjd. Så då blev rosor tårtans dekorationer. En enkel med ändå festlig tårta. Jag blev ganska nöjd (ja här är det mig vi pratar om, jag kan inte vara mer än ganska nöjd, perfektion är ett måste ;)). Men god blev den i alla fall.

Min första ros som jag inte blev alls nöjd med. Men det syntes vad det skulle vara i alla fall.
 
Mina rosor jag gjorde efter den första. Jag vågade ta i lite mer och lyckades få till tekniken mycket bättre än när jag gjorde den första. Stor skillnad. Här är jag faktiskt riktigt nöjd, även om jag vet att de kan bli så mycket bättre och snyggare.
 
Och här är det färdiga resultatet med rosorna och tårtorna. Vad tycker ni? :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Den var hur snygg som helst Elin, jätteformat rosor! Grattis på födelsedagen! Kram

Svar: Tack, blev faktiskt ganska nöjd med rosorna! Och tack! Kram
Elin

2013-05-27 @ 06:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0