Min första bröllopstårta!

I lördags gjorde jag min allra första bröllopstårta. Gissa om jag var nervös? Bröllop är ju något man förhoppningsvis bara är med om en gång och då vill man ju att allt ska vara på topp.
 
Önskemålen ifrån brudparet var en lite rockigare men ändå klassisk tårta som skulle räcka till ca 35 personer och då valde jag att göra en vit grund med vinröda rosor, svarta kanter och 3 våningar. Tårtorna fyllde jag med ett lager av chokladmousse och ett med vaniljkräm som jag lade skivade jordgubbar ovanpå.
 
Här har ni resultatet:
 
Vad jag hörde och vad de sa så blev de väldigt nöjda. Den smakade bra och jag med överröst med underbara kommentarer om hur god och fin den var. Jag lyftes och samtidigt sänktes, nervositeten hade tagit överhand och höll på att gå under där ett tag. Kommer man lära sig att ta åt sig utav de underbara kommentarerna man får? Jag är tveksam. Men jag kan lova, även om jag var så nervös att jag inte visste vart jag skulle ta vägen så var det något utav det roligaste jag gjort. Bara det att jag fick äran att göra den gör mig alldeles knäpp i huvudet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0