Dumlefluff

Många har frågat efter receptet på dumlefluffen som jag har gjort i några tårtor och tänkte att jag skulle dela med mig utav det nu.
 
Ingredienser:
180g Dumlekolor
3dl grädde
 
Dela kolorna i lite mindre bitar. Värm grädden, men den får inte koka för då kan det bli svårt att vispa upp det till en fluff den. När grädden är varm nog blanda ner kolorna och vispa tills de har smält. Låt blandingen svalna och ställ in i kylskåpet i minst 5timmar (jag har ibland ställt in blandingen i frysen ca 45 minuter om jag har haft bråttom och tycker att det har fungerat bra så länge den har svalnat helt). När blandningen är helt sval är det bara att vispa upp den till den konsisten man vill att den ska ha. Superenkelt! :)
 
 
Den är väldigt god som tårtfyllning, topping på cupcakes eller spritsad över kladdkaka. Om du har någon fundering är det bara att fråga på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0