Cakes!

Åhh glad första advent på alla. Själv har jag precis kommit från jobbet nu och är halvt död så ska snart hoppa i säng men tänkte att ett inlägg först skulle sitta på sin plats.
 
Två tårtor har jag hunnit baka sedan sist och tänkte visa dem nu... Vissa av er har redan sett dem men sen finns det ni som inte har gjort det. 
 
Johannas tårta: 
 
 
Fylld med grädde, vaniljkräm och hallonsylt. Spacklad med smörkräm. Denna tårta är helt glutenfri och det var första gången jag gjorde en glutenfri tårtbotten, det som förvånade mig var att det inte var någon skillnad alls på den, varken höjdmässigt eller smakmässigt. 
 
Lars tårta: 
 
 
Eftersom min morbror samlat på Coca-Cola saker hela mitt liv (vet dock inte om han fortfarande gör det) och har denna dryck som favorit så fick det bli en Coca-Cola kapsyl. Den var fylld med grädde, vaniljkräm och hallonsylt. Spacklad med smörkräm. Tyvärr fick jag inte tag på marsipanen jag brukar använda så den blev alldeles för söt och inte alls så god och lättarbetad. Kan ju tala om att det var en del svordomar som passerade min mun när bokstäverna skulle skäras ut och allt bara gick sönder. Tilslut gick det, men hade jag varit lite smartare hade jag faktiskt gjrt bokstäverna tjockare och lite mindre så hade det nog gått mycket bättre. Men jag blev nöjd ändå.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0